среда, 22. јун 2016.

Upisivanje srednje škole: važni saveti! + video


Sada znam sigurno da bivši osmaci, budući srednjoškolci, razmišljaju o listi želja koju do subote moraju popuniti. Neki su se možda već odlučili, ali znam da dobra većina još uvek nije sigurna šta da stavi na prvo mesto i šta je najbolje za njih. Moram da priznam da se nalazim među tom većinom. U početku sam želela gimnaziju, ali se sada malo premišljam, pa ću do subote videti šta će se desiti, jer uglavnom upadam u bilo koju školu (o prijemnom nekom drugom prilikom). 

Što se ovih saveta tiče želim da vam kažem da se ja njih držim, a onaj zadnji sam ostavila za četvrtak jer želim sebe da držim u neizvesnosti. Da, to je uglavnom ono što će odlučiti, a verujem da će i vama pomoći da se odlučite, ali o tome tek na kraju posta.



Prvo morate da znate koliko poena sve ukupno imate i iz škole i sa prijemnog i po tome ćete već moći otprilike da znate gde možete, a gde ne. Možete pogledati i ranije spiskove sa bodovima, ali to vam nije nikakva garancija da upadate.

Pre svega morate da znate da će izbor srednje škole uticati na vas verovatno do kraja vašeg života. Dakle, morate da odaberete mirne glave i zapamtite da je odluka samo vaša i ničija druga. Naravno, uvek poslušajte šta imaju da kažu vaši roditelji ili ljudi koji su već završili tu školu/škole jer će vam sigurno pomoći. Vi ne možete znati kako je tamo bolje od nekoga ko je to završio.

Sada, za početak je vajvažnije da odredite da li ćete ostati na srednjoj školi ili ćete ići na fakultet. Ako želite fakultet, 90% slučajeva će upisati neku gimnaziju, ali i posle neke stručne škole možete upisati željeni fakultet. Možda je nekada i bolje da se odlučite prvo za stručnu školu, pa fakultet, čisto da biste imali neku 'garanciju', jer znam da ima dosta ljudi koji to rade zbog finansijskih ili zdravstvenih razloga. Međutim, ukoliko znate da ne želite više da učite, završite neku školu posle koje ćete moći da se zaposlite. Verovatno će dosta njih gledati da upadne negde bliže svom selu/gradu, što je opet poželjno.



Gledajte da izaberete školu u kojoj se bar malo pronalazite ili da bar imate neki motiv za učenje. Opet, sve to zavisi i od poena, ali ja pričam nevezano za poene, to već možete i da prilagodite. Konkurs je pun škola, pa će vam bar jedan smer zapasti za oko, a da je tu nešto što možete upisati sa vašim poenima. 

Važno je da prilikom popunjavanja liste želja napišete bar 5-6 želja, čak iako imate najbolje poene. Nikada ne znate šta može da se desi, a ruka vam otpasti neće. Mislim da pravila za popunjavanje liste želja znate. Trudite se da bude što čitkije. I naravno, na listu želja stavljajte škole po redosledu po kom i želite da upadnete.



Ono što će verovatno svima najviše pomoći, inače savet psihologa, jeste da suzite krug škola koje najviše želite i gledate da to budu 2-3 škole. Za svaku napravite DA i NE listu, šta je dobro, šta nije dobro, tako ćete jednostavno dobiti odgovor na to šta vam najviše odgovara.

Najvažnije je svakako da zapamtite da vi birate za vas, a ne za tuđe želje i nikako nemojte da dozvolite da vas povuče vrlo dobro poznata situacija svima Svi moji drugari idu tamo, pa ću i ja. U srednjoj školi ćete steći novo društvo i verovatno će vaše prijateljstvo sa drugarima iz osnovne oslabeti, ali to je nešto što svakog sačeka.

Želim vam da upišete školu koju najviše želite i želim vam da izaberete samo za sebe. Moram da priznam da me malo nervira ovo silno odugovlačenje, ali proces je to...valjda. 

Inače, na kanalu je 'video' i tamo mi u komentarima postavljajte pitanja za Q&A video.

 


9 коментара:

  1. Super post. Ja to ostavljam za narednu godinu.

    http://ameliabelieveme.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  2. Sjajni saveti..ja ne znam koliko sam imala poena haha saznaću tek 24. Prijemni je bio stvarnoo težak,nije bio lak..ali hvala Bogu prošlo je i to..sad' da preživim upis u srednju..i jedva čekam septembar haha :D ja se razmišljam između politehničke ||saobraćajni|| ili ekonomska-ekonomski tehničar..razmisliću,još malo..ima vremena za mn..sobzirom da ja radim sve u poslednjem trrenutku hah ☺
    http://natalijabeauty.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan post draga Teodora! Sjajno!:) Jao kad se setim kad sam ja upisivala srednju.. Na listu sam stavila samo jednu želju a to je bila gimnazija. Upala sam nekako :D I nikad se nisam pokajala zato što sam išla u gimnaziju..dobro možda mi je bilo krivo samo kada sam zbog, ne baš dobrog proseka u gimnaziji (koja je dosta teska), morala da platim prvu godinu fakulteta. Ali i dalje mislim da je gimnazija bila najbolji potez koji sam napravila. Toliko toga sam naučila, toliko iskustva sam stekla... i što je najbolje osigurala sam sebe da moram ići na fakultet jer gimnazija i jeste priprema za faks. Sad mi je fakultet laganica upravo zbog težine gimnazije. Mnogi sa kojima sam se družila u prve 3 godine fakulteta i koji su bili, po proseku, bolji đaci od mene u svojim školama poput ekonomske, poljoprivredne, saobraćajne, brodarske, mašinske..i slično...došli su sa manjim znanjem..i većina ih je napustila fakultet jer nisu bili spremni.

    ОдговориИзбриши
  4. Loppy231.fanpage22. јун 2016. 14:09

    Tebi i tvojim vršnjacima je upis totalni smor,ali kad malo razmislite "hvatate se za glavu".
    Što se tiče videa,ja sve volim,malo manje haul videe.DIY znam da voliš,a volimo i mi.Po mom mišljenju najbolji video ti je "Life hacks for school",volim videe sa trikovima.Moj savjet ti je da pogledaš videe od Ive*My life as Eva*,neke starije napr. 2014 god. ili Sara beaty corrner *nisam sigurna da se tako piše* i sigurno ćeš pronaći inspiraciju.💕

    ОдговориИзбриши
  5. Slažem se sa svim savjetima, sigurno koristan post osmašima☺♥

    http://nevergiveup656.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  6. Odličan post Tea! ♥ Slažem se sa svim što si napisala, želim ti da upadneš u željenu srednju! :* ♥

    misseslandy.blogspot.com ---- Q&A

    ОдговориИзбриши
  7. Super post, suepr su ti saveti. Zelim ti da upadnes u zeljanu skolu i srecno. :)

    http://sblogmarija.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  8. Odlican i jaako koristan post. Ja sam odlican djak (ne sa svim peticama) pa bih zelela da upisem gimnaziju sledece godine uglavnom jer sam neodlucna cime bih zelela da se bavim, mada razmisljam i o ekonomskoj po malo jer je tu moja mama isla, u svakom slucaju imam jos godinu dana za razmisljanje. Sadasnjim osmacima, kao i tebi Teodora, zelim mnogo srece. ♥:)

    ОдговориИзбриши
  9. Sigurna sam da se budući srednjoškolci nalaze u velikoj dilemi šta upisati, šta je za njih najbolje itd.. Moram da priznam da ja nisam bila jedna od njih, gotovo od aprila sam znala šta ću upisati. Dobre si savete napisala i mislim da ništa ne treba dodavati.
    Takođe je bitno biti realan pri popunjavanju liste želja, jer nije baš realno da neko ko ima 50,60 bodova stavi škole za koje je, po Informatoru, prošle godine bilo potrebno najmanje 70 bodova. Razumeš šta hoću da kažem.. :)

    Girly world
    Novi post na mom blogu :)
    I'm baaack! :D

    ОдговориИзбриши

A evo šta vi mislite...