среда, 23. март 2016.

Blog VS YouTube - koliko vremena je potrebno uložiti? (part 1)


Dok nisam počela da pišem za blog i snimam za jutjub istovremeno nisam shvatala koliko vremena, truda, rada i strpljenja je potrebno izdvojiti za nešto takvo. Stalno sam dobijala pitanja u vezi vremena koje uložim na pisanje posta, snimanje ili editovanje videa, editovanje fotografija, razne stvari o smišljanju ideja i slično. Za one koji su se isto pitali, dobijate odgovore iz prve ruke. Nije jednostavno blogovati ili stavljati videe na jutjub. I blog i YouTube imaju svoje bolje i svoje lošije strane.

Prva stvar koja je veoma važna, možda i najvažnija, jeste vreme. Ukoliko želite da pišete i snimate, morate da izdvojite određeni deo svog vremena u toku dana, nedelje, meseca. To postaje veoma teško, bez obzira koliko volite to što radite, ako uz to idete u školu, na fakultet, pored toga na neki sport ili ste maturant. Nemoguće je da uspete da objavljujete postove i videe svakog dana, osim ako uzimate fotografije sa interneta i pišete neki kratak tekstić. 


Za blog morate da imate inspiraciju za pisanje, inače ćete napisati dve rečenice i stati. Fotografisanje, u zavisnosti od teme, zahteva takođe dosta vremena. Ukoliko se malo smrači, sve je potrebno ostaviti za drugi dan. Biranje odgovarajuće fotografije od sto ponuđenih i uređivanje fotografije, iako dosta vas misli da je to kratko (ali kad imate po dvadeset fotografije nije), je komplikovano, pre svega jer ne želite da izveštačite fotografiju i promenite joj celokupnu svrhu. Ja postove uglavnom pišem po dva-tri sata i malo mi je nerealno kad neko kaže da post piše za petnaest minuta. Ja nikada nijedan post nisam pisala manje od pola sata. Relano, post možete pisati u bilo koje vreme, a pošto dosta blogerki, i ja,  gleda da uskladi vreme kada je dosta vas na internetu, što nije uvek moguće, opcija za zakazivanje postova dosta pomaže, spašava!


Što se jutjuba tiče, u mom slučaju to zahteva više vremena od pisanja posta. Ja post i mogu da 'napravim' u jednom danu. ali video ne mogu da postavim bez dva-tri dana, minimum, od snimanja. Snimanje zahteva užasno više vremena od pisanja. Ukoliko nemate nekoga ko bi mogao da vas snima, tada nastaje haos. Svo nameštanje pozadine, svetlosti, kamere na određenu visinu ili pod određenim uglom nekada zahteva više vremena nego samo snimanje. Zatim editovanje. Editovanje videa zahteva dosta vremena, iskustva i znanja, a ako ste početnik zna da bude iscrpljujuće. Dosta puta mi se desilo da u toku editovanja nestane struja i ništa mi se ne sačuva, sve ponovo. Ono što traje najduže je ubacivanje videa, ali dok se video ubacuje vi i ne morate biti tu, pa to nije nešto što bih uvrstila ovde. 

Ipak, vreme editovanja i snimanja zavisi i od teme. Ukoliko snimate nešto gde samo pričate, snimićete brže i mnogo brže ćete i edtovati, ali ako je neki DIY ili nešto, tada je potrebno dosta vremena.

Pošto se ovaj post već malo odužio, sledeći deo očekujte uskoro. Ukoliko imate nešto na ovu temu, slobodno pišite ispod.

15 коментара:

  1. Odličan post,baš si me nasmejala kod dela za "tekstić" xD


    Novi post-lepotaodaleks.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  2. Divan post draga Teodora <3!Jeda cekam drugi deo,jer je ovo nesto sto me zaista interesovalo <3!

    Novi post perfecthigh136.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Odlican post. Slike su stvarno odlicne, i ne mogu docekati drugi dio.

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan post I zanimljiv osvrtaj.Mislim da je daleko vise potrebno uložiti truda I rada u svoj YouTube kanal,za razliku od bloga za koji treba koji satić I malo inspiracije.Mnogo bi mi značilo kada bi se prijavila na darivanje:


    http://ameliabelieveme.blogspot.ba/ ------> INTERNATIONAL GIVEAWAY

    ОдговориИзбриши
  5. Predobar post! Jedva čekam drugi dio! :-)

    javelina03.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Odlican post,ja zaista nikada nisam napisala post za manje od pola sata. Dok prebacim fotografije,dok ih uradim (a obicno imam dosta fotografija),dok napisem post i sve lepo rasporedim eto... Ne volim da uzimam slike sa interneta,post nije to,to i takvi postovi uopste nisu zanimljivi. Inace jedva cekam drugi deo... ♥

    ОдговориИзбриши
  7. Odličan post, blogujem već godinu dana (za koji dan će biti tačno godinu) tako da sve potpuno razumem. :) <3

    ОдговориИзбриши
  8. Ne mogu da zamislim koliko je teško biti bloger i u isto vreme jutjuber. ❤
    To mi deluje tako nemoguće, ali evo, Teodora sve postigne. :D ❤ Svaka čast na organizaciji i blogovanju + jutjubu. ❤❤ <3333333333333333333333333333333

    eslyisworldview.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  9. Sjajan post! Sačekaću drugi deo posta, pa ću sve lepo prokomentarisati :)

    Milica's diary

    ОдговориИзбриши
  10. Meni je teško da sve postižem iako pišem samo za blog, onda mogu tek pomisliti kako je tebi koja pride vodiš i jutjub kanal. Samo mogu da ti kažem svaka čast na izdržljivosti i organizovanosti! :) <33

    lepotaodaleks.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  11. Odličan post! Jedva čekam sledeći. Ja sam na sličnu temu pisala na svom blogu (mislim prošle godine), ali ja mislim da i jutjub i blog imaju svojih "prednosti" i "mana". Teško je samo blog pisati redovno, a još je teže biti redovno aktivan na oba.

    katieslittlecorner.blogspot.com - novi post!

    ОдговориИзбриши
  12. Zanimljiv post Tea. Potpuno se slažem. Mislim da sam samo 2 puta napisa post za manje od 15 minuta kada je u pitanju bilo neko obaveštenje, ostale sam pisala od 1-3 h. Jedva čekam sledeći deo! Ii da li si primetila da je nekako lakše kada se baš uživiš ili kada ti se baš baš kuca?

    sandrin-kutak.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Mnogo mi se sviđa ova tema, baš volim ovakve postove tako da jedva čekam sledeći deo!


    http://overthemoonwithvanja.blogspot.rs/?m=1

    ОдговориИзбриши
  14. Odličan post, Teodora. Svaka čast tebi, jer je teško biti aktivan i na blogu i na YouTube-u, a ti to uspevaš! ❤☺

    Novi post na mom blogu
    milicinkutak123.blogspot.com

    ОдговориИзбриши

Napišite mi vaše mišljenje, volela bih da ga čujem!