недеља, 14. фебруар 2016.

Prijemni - mali vodič za maturante


Neću da pominjem Dan zaljubljenih, iako već jesam. Imamo i mi drugi svoj život koji moramo nastaviti da živimo ☺

Pre dve godine sam prvi put uopšte shvatila šta je to prijemni, kako funkcioniše i šta ja trebam da uradim. Iskreno, dosta sam se brinula oko prijemnog ispita i kada je prošle godine došao red na mog brata da polaže isti, ja sam umesto njega umirala od treme. sada se približava moj prijemni i trenutno se ne osećam uplašeno ili zabrinuto, ustvari, osećam se normalno, kao i svakog dana. 

Znam da ima dosta vas koji ove godine završavaju osmi razred, a prijemni čeka sve nas, pa mislim da ne bi bilo loše da sa vama podelim neke svoje savete i moje načine za pripremu. Što se onih koji završavaju 4. godinu tiče, ne znam da li je to makar slično kao ovaj prijemni, za osnovce, ali ne verujem da je baš mnogo ni različito. Oni koji još uvek nisu osmi mogu pokupiti i neki savet za učenje, ali i već od sad početi da se polako spremaju.

Dakle, počela sam da se pripremam za prijemni još pre dve godine, ali ništa ozbiljno, samo sam par puta radila testova sa prošlih prijemnih i slušala na času. Najvažnije je bilo da slušamo na času tokom ovih godina, a sada je važniji deo da proverimo svoje znanje. 

Prijemni će biti jedan od glavnih faktora koji će uticati na to koju ćete srednju školu upisati, zato je potrebno potruditi se da upišete ono što želite. Sama sam svesna da ne može biti lako, ali je najvažnije da ne zabušavate prilikom učenja.



Pošto prijemni obuhvata lekcije iz osnovne škole, najbolje je da izvadite stare knjige i sveske, sve odvojite po predmetima, pa od petog počnite da čitate lekcije. Sve što pročitate, a zaboravili stte, zapišite u nekoj svesci, da imate i za kasnije da se podsetite. Najvažnije možete podvlačiti markerima. Nećete sve završiti za jedan dan, to je nemoguće. Dovoljno je da svakog dana izdvojite minimum trideset minuta i završićete sve predmete.


Verovatno svi znate za zbirke zadataka za prijemni i nadam se da ste nabavili svoj primerak. Ukoliko niste, cena svih je 670 dinara. Kada završite sa obnavljanjem gradiva, počnite sa utvrđivanjem. Imate preko 400 zadataka u svakoj zbirci, a do prijemnog imate i vremena. Nemojte sve da uradite u jednom danu, nemojte da forsirate sebe. Radite koliko možete svakog dana. Nekada uradite 30, a nekada 10, vaš izbor. Kad nešto ne znate, prepišite ga sa strane, pa kasnije potražite rešenje u knjizi, a ne na kraju zbirke! To služi samo za proveru sebe, kada završite. Biće dobro ako imate zbirke iz ranijih godina, ili ih pozajmite od nekog, zadaci su uglavnom slični, ali uvek postoji nešto što je drugačije.

Morate da vežbate sami, ali ćete verovatno imati one časove u školi baš za prijemni, a i privatni časovi dosta pomažu, ne mogu vam škoditi. Ne znam koliko vas zna, ali sajt Mala matura je napravljen baš za osmake, ali ga mogu koristiti i svi ostali. Imate neke video časove, lekcije koje su sažete na najosnovnije, ali ništa nije propušteno. Potpuno je besplatno i umesto što samo koristite kompjuter za gledanje serija (kao ja), socijalne mreže i slične stvari, možete i da učite za prijemni. Sve preporuke!



Opet, ponavljam, ne forsirajte sebe ni sa čim. Uvek možete da uzmete pauzu i odgledate jednu epizodu omiljene serije (neupešan pokušaaj nepominjanja Vampirskih dnevnika). Možete i da nagrađujete sebe posle svakog završenog 'modula' nečime što volite (slatkiši, u mom slučaju). Ništa nije drugačije osim što ćete gledati jednu epizodu serije manje, hahah. 


Iii dolazimo do najbitnije stavke! Nemojte da se stresirate. Prijemni nije toliko strašan koliko vam drugi pričaju da jeste. Ne treba se baš ni opustiti, ali nemojte se stresirati. Drugarica, koja je prošle godine radila prijemni, mi je rekla da se uopšte nje stresirala, ali se dva dana pre prijemnog pojela. Nemojte ni to da vam se desi. Znate da za to služi i probni prijemni.

Pisaću još na ovu temu, ali sve u svoje vreme. Nadam se da sam vam bar malo pomogla i nadam se da ćete naučiti sve. I još jedna stavka: Nikada nije rano da počnete da se pripremate za prijemni! (mislim na niže razrede). Odoh ja da sa svojim voljenim provedem Dan zaljubljenih, Vampirski dnevnici i Salvatore braća ☺


10 коментара:

  1. Odličan post! Ja sam davno počela sa pripremom za maturu. Biologiju imam izvučene teze od 5-og do 7-og razreda, geografiju sam takođe izvukla najvažnije, a ostalo ću u međuvremenu. Baš sad sam se registrovala na sajt koji si navela gore i sviđa mi se, a i svakako će mi biti od pomoći. Srećno na ispitu :)

    Milica's diary

    ОдговориИзбриши
  2. Odličan post! Sigurna sam da će biti od koristi osmacima, a i mlađim učenicima. Ja sam prošle godine polagala prijemni, pa sam planirala da napišem post na tu temu i podelim svoje iskustvo. U pravu si, nemaju čega da se boje jer zaista nije mnogo teško dobro uraditi testove. Srećno na prijemnom! :)

    http://aleksandrasmagicalworld.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  3. Odlican post Tea,ja uskoro pocinjem ovakve postove da pisem.Sto se tice prijemnog uopste se ne nerviram :)

    lepotaodaleks.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  4. Ja sam iz Hrv i mi nemamo prijemni pa se nisam morala brinuti oko toga na kraju osmoga, što je super. Ali, bez obzira na to ovaj post je odličan! Slike su ti super♥

    http://nevergiveup656.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  5. Kao osoba koja je već prošla sve te "muke" mogu ti reći da se potpuno slažem sa svakom rečenicom koju si napisala. Saveti su zaista odlični i sigurna sam da će svima vama maturantima pomoći. Jedino ostaje da kažem da je veoma dobro što se ne sekiraš jer bi sekiracijom samo uništila sebe. Ja sam se toliko sekirala da to nije bilo normalno i to ni za šta. Kada se prijemni završio ja sam se bukvalno smejala sama sebi jer nisam mogla da verujem oko čega sam se sekirala. Testovi uopšte nisu bili teški, ali savetujem ti da se malo više fokusiraš na matematiku jer je taj test zaista bio teži nego što sam očekivala. <33

    Novi post ---> *OVDE* ! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Ja samm sve ovo prosla prosle godine, i takodje planiram da pisem nesto na ovu temu. Ali ono sto je stvarno najbitnije jeste da se ne nerviiras, kao sto si i sama vec napisala, a i da na vreme pocnes da obnavljas gradiva. Srecno! ♥
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши
  7. Ja san sedmi razred, i mnogo se brinem oko prijemnog. Mislim da ću još malo da počnem sa pripremama. Odličan post, Teodora ❤☺

    Novi post kod mene
    milicinkutak123.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Odličan post, draga! :) Sve si stvarno divnoo napisala i jako sam uživala čitajući. Slažem se sa tobom, jako je važno učiti umereno i ne opterećivati se time. :) <3 Inače, predivne slike! :) <33

    ОдговориИзбриши
  9. Mnogi kažu da je ovaj završni ispit zaparvo samo provera znanja iz prethodnih razreda. Opet, nema ni veliki uticaj na upis srednje škole, jer dobar uspeh zapravo nosi najviše bodova. Tako da to ipak nije jaaako strašno učenicima koji nose bodove sa takmičenja i od uspeha. Uglavnom, srećno na ispitu, nadam se da ćeš upisati željenu školu ;)

    katieslittlecorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  10. Slažem se sa ovim potpuno. Prošle godine sam to obavila, i mislim da se prevelika prašina diže zbog male mature, a nepotrebna je. Ne treba se opuštati svakako, ali zaista nije potrebno danonoćno sedeti i učiti, tako se sve pomeša kada stignu testovi. Pored toga, uspeh iz škole nosi čaš 70 bodova, tako da, i ako se negde na testu omane, nije prevelika šteta. Nedavno sam pisala moje iskustvo o ovome, pa eto, pogledaj. Možda ti i pomogne :) Odličan post

    smoothieglam.blogspot.com

    ОдговориИзбриши

Napišite mi vaše mišljenje, volela bih da ga čujem!