среда, 18. новембар 2015.

'U potrazi za Aljaskom' - Džon Grin

-Toliko dugo se vučem sa ovim postom i konačno da sednem i da ga napišem. Tačnije, ovo je drugi put da ga pišem. Napisala sam ga jednom i sasvim slučajno obrisala, a taj dan sam se toliko trudila i imala sam utisak da je to moj najbolji post ikada, a veoma mi je krivo, jer ga niko od vas nije pročitao. Pa, ne mogu ništa da uradim nego da se potrudim da ovaj post napišem još bolje. Nadam se.

-Obožavam da čitam, ali se recenzije knjiga, ne znam da li uopšte tako mogu i da se nazovu, sve do danas nisu pojavljivale. Razlog je što sam htela da sačuvam taj prvi post recenzije za jednu knjigu koja mi se zaista svidela. Ne želim da pišem o svakoj knjizi koju pročitam, želim da izdvojim samo one koje su me nečim osvojile i nešto i naučile. Knjiga ne mora imati poznatog autora da bi i ona sama bila dobra, ali i oni poznati ne bi bili takvi da im knjige nisu dobre (okej, ova rečenica je možda malo zamršena). O knjizi o kojoj ću danas pisati ne pišem zato što ju je napisao veoma poznati pisac, već zato što me je oduševila.




-Knjigu 'U potrazi za Aljaskom' sam kupila na ovogodišnjem sajmu knjiga u Beogradu. O njoj sam slušala dosta dobrih stvari, pa kad sam je videla na štandu nisam mogla da je ostavim, a pošto na poleđini knjige nije pisalo ništa o radnji knjige, nisam imala pojma šta da očekujem, priznaću.

-Očekivala sam da će to biti jedna od onih umerenih knjiga (da. Kod mene postoje dve grupe: umerene knjige i neumerene knjige, kojih ima malo, a to su one koje mi odseču noge (figurativno rečeno), a ova pripada baš toj grupi). Prvenstveno ne želim da vam otkrijem previše detalja o knjizi, jer ćete, ako odlučite da je čitate neke stvari morati da otkrijete sami.

-Knjiga 'U potrazi za Aljaskom' je jedna od onih polu misterija, bar za mene. Tačnije, knjiga donosi jednu misteriju, a ona jednu još veću, a izgarate od želje da je rešite. Baš zbog ovoga sam knjigu pročitala dva puta u roku od nedelju dana. Podeljena je na PRE i POSLE i svaki od njih ima po 136 dana, jer školska godina traje 273 dana, a glavni događaj se dešava tačno na sredini knjige, pa je baš zbog toga knjiga...kako da kažem... još sočnija. Dok čitate knjigu možda ćete i naslutiti šta će se desiti, ali nikada nećete naslutiti kako će se i zbog čega desiti. To zbog čega ćete, ako pažljivo čitate, skontati pred sam kraj, a onda će kraj potvrditi vašu teoriju (i onda ćete se osećati kao pravi detektivi, haha).

-Knjiga koja će vas naterati da se smejete na sav glas, ali isto tako i plačete. Može se naučiti dosta o radosti, ali i tugi, o smehu i suzama, ali i o životu i smrti. Naučiće vas da cenite i jedno i drugo i pokazati pravo značenje. Takodje će vam pokazati koliko su poslednje reči važne. Citiram nešto sa korice knjige: "Prvo piće, prva smicalica, prvi prijatelj, prva devojka i poslednje reči" , ako je pročitate do kraja i vratite se na ovo shvatićete da je bukvalno cela knjiga bila tu,u 10 reči, ali nemojte sada da pomislite da možete da provalite o čemu se radi i ne morate ni da čitate knjigu, nikada nećete sto posto provaliti. Evo još nešto sa poleđine knjige, jedan od komentara: "Duhovito, tužno, inspirativno, i u svakom detalju ubedljivo", tačno tako.

-Za zainteresovane da kažem da knjigu možete naći i u Laguni i u Vulkanu, ali i na sajtu Urban Reads-a ovde. Takođe, primerak koji je trenutno aktuelan povodom desetogodišnjice od izdavanja ove knjige sadrži i dodatni Q&A sa Džonom Grinom o ovoj knjizi i proces nastanka knjige, izbrisane scene i slične stvari. Knjiga je stvarno zanimljiva i možda moj opis i nije najbolji, ali definitivno SVAKO treba da je pročita barem jednom.

-Nemam predstave koliko je ovo dugo pošto pišem u poruci i nadam se da sam rekla sve što sam želela. Čitamo se u sledećem postu!



10 коментара:

  1. Vau, stvarno savršen post ❤. Ovim postom si me previše zainteresovala za ovu knjigu (da li može tako da se kaže?) i obavezno ću je kupiti prvom prilikom (bukvalno), sigurna sam da će me oduševiti :).

    ОдговориИзбриши
  2. Knjigu sam pročitala još na samom početku septembra i pročitala sam je za bukvalno tri dana. Knjiga je predobra i stvarno zanimljiva. Jedna od mojih omiljenih :)

    ОдговориИзбриши
  3. Obožavam knjige u kojima ima misterije.Volela bih da je pročitam.Valjda ću je brzo naći,pošto kod mene nema Laguna i Vulkan.♥

    ОдговориИзбриши
  4. Zanimljiva knjiga ,jako me je zaintrigirala ,ja sam nekada želela da je kupim ali sam odustala ,ali sada mislim da ću je definitivno kupiti ,inače super ti je post ♥


    http://smizlica11.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  5. Dosta puta sam sretala ovu knjigu u Vulkanu, ali ni jednom se nisam odvažila da je zaista pročitam i malo prokljuvim radnju. Ipak, sada si me ostavila u velikoj neizvesnosti. Kako je sajam prošao, sada ću morati da otrčim do najbližeg vuklana. Sigurna sam da ću pročitati ovu knjigu. :-) <3

    ОдговориИзбриши
  6. Sad sam uveliko zainteresovana za ovu knjigu. Moraću da je pročitam!

    The Fashion Spell

    ОдговориИзбриши
  7. Odličan post :) Sam naziv knjige me je zaintrigirao i obavezno ću je potražiti u Laguni... :)

    Fashion Awake

    ОдговориИзбриши
  8. Oke,moram da pročitam ovu knjigu.Nije me toliko privukla dok nisam naletela na tvoj blog i kad ono ti si je izrecenzirala.Sve si opisala,moraću je kupiti...

    ОдговориИзбриши
  9. Super si odradila ovaj post i sto se tice knjige ja sam trenutno na polovici i knjiga mi je savrsena i jedva cekam da je procitam do kraja. :D i mislim da si s ovim postom puno ljudi navukla na ovu knjigu hahaha bravo! ;)
    Imam novi post pa ako te zanima pogledaj. :D
    -Struja

    strujadreams.blogspot.com

    ОдговориИзбриши

Napišite mi vaše mišljenje, volela bih da ga čujem!